Rabu, 12 November 2008

sekadar renungan

Salam!
Kita bertemu lagi. Terima kasih buat khalidah yang sudi bertanya. Heh, us tetap seperti dulu gak. Rasanya walaupun dah ke sekolah rendah, us tetap sama macam mana ajar enti dulu. Masih dengan perawakan dan cara yang sama. Cuma diharapkan, amal, ibadah, bi'ah hasanah & segala perkara yang relevan sebagai Muslim terus bertambah2, Amin!
Tuagas seorang pengawas? Bukan sekadar memakai uniform yang berbeza dari orang lain. Yang penting, sebelum menegur, menangkap, dan sebagainya, kita sendiri perlu lebih baik daripada mereka. Menjadi cermin kepada mereka. Baik dari segi akhlak, peel, sikap belajar, ibadah, kerajinan, budi bahasa, dan sebagainya. Memang tak mungkin kita tak lengkap sepanjang masa, tapi itu bukan alasan untuk berkata tidak secara wewengan tanpa tanggungjawab. Jawatan adalah tanggungan bukan keistimewaan. Jadilah diri sendiri, gali segala kebaikan yang ada dalam diri. Boleh jadi orang lain, seperti meniru peribadi Nabi Muhammad SAW, tetapi biarlah sebaik mungkin. Jangan buat separuh2, nanti terbengkalai langsung tiada kebaikan yang ditonjolkan. Rasanya ada banyak contoh yang enti boleh ikuti, dalam keluarga enti sendiri apa kurangnya. US sekadar memberi pandangan, tidak semesti diikuti sebab us pun bukanlah yang terbaik jika nak dibandingkan dengan guru2 di aa yang budiman tu.
Di mana agaknya maryam sekarang ye? Semoga terjawab apa yang enti tanyakan. Terima kasih kerana masih sudi menyinggahi pelitamu.blogspot ni, terharu rasanya...heh heh! Salam buat kawan2 ye. Senang2 singgah le lagi...
Salam dari negeri hujung tanah!

2 ulasan:

Khalilah Alhuda berkata...

salam us...
us tanya khalidah, ana yg jawab..
(marhla khalidah..pedulikan)
hehehe..
maryam sekarang di KUIS..
ust.. bila nk dtg aa lagi?
jenguk2 team debat ni..hehe..

ust kena ganti xdtg debat di UIA hari tu..
bila ya??

menunggu~~

khalidah alhusna kamilen berkata...

aslmkum w..
sama2 kasih us..
ya Allah..inilah jwpn yg ana sntiasa tggu2 kan..
akhirnya trjwb juga..
syukran jazilan,us..
jwpn us mmg dh betul2 jwpn 2..
apa yg us kata, betul sekali..
insyaAllah, ana akn sntiasa berusaha utk mnjadi ape yg us sarankan..
terima kasih mmbantu seorg ank dn pljr yg masih di awang2an..=)
ana tawu dh us mmg xkn berubah!!
mmg kaw spt dulu!kapal api berapi!
yg plg xberubah, us pnye rmbut..
2 plg ana igt!=)