Isnin, 3 Ogos 2009

hijau bumi allah...
















Salam










Hujung minggu yang lalu aku berkesempatan bersama rombongan sekolahku melawat ke langkawi - suatu nama & tempat yang menjadi kesukaan sebilangan orang - dunia untuk membeli-belah pelbagai barangan dengan harga yang murah.










perkenalan aku dengan bumi langkawi agak memeritkan juga gara-gara sikap ejen yang mengambil mudah soal rombongan kami - setelah tersadai selama kira-kira 6 jam lebih, barulah aku dapat masuk ke bilik hotel - tak apalah itu, sudah rezeki yang ditentukan allah, ada baiknya yang mungkin tak dapat aku lihat ketika itu.










pengalaman di langkawi ketika itu tidaklah begitu menerujakan. cuma apa yang dapat aku lihat, banyak tempat dan keadaan yang terbiar dan agak kotor di sini. dataran langkawi misalnya agar terbiar dan tak terjaga. mungkin betul atau tanggapan aku yang silap. namun, apa pun keindahan bumi allah ini tetap menarik hatiku. subhanallah!










namun apa yang lebih best ialah ketika rombongan kami berkunjung ke kuala sepetang, berhampiran dengan bukit gantang. jeng, jeng, jeng...apa yang lebih menarik? tentunya ketika menikmati mee banjir udang yang terkenal di bumi perak. syukur alhamdulillah rasanya memang sehebat nama & reputasinya. semuanya makan dengan tidak panggung kepala. alhamdulillah terlalu banyak nikmatMu, ya Allah!










buat rakan2, terima kasih atas kesabaran & iltizam serta sokongan kalian sepanjang kembara kita ke utara tempoh hari. semoga allah membalas jasa baik kalian. insya allah, ada rezeki, kita akan merencana kembara baru kelak.










salam dari aku!

Tiada ulasan: