Selasa, 4 Ogos 2009

sekadar renungan




salam




kita berjumpa lagi. terima kasih kepada kalian yang sudi dan rajin memenuhi ruang sembang & gebang dalam maya ini dengan pelbagai komen, karenah, dan marah. teruskanlah, asalkan waras, senonoh, & wajar. kita raikan pendapat orang lain kan?




buat anak2, khususnya ms183 ye, kalau tak silap & semua penghuni amanah 09, memang soalan k1 bm tadi agak susah & memeningkan. saya akui itu. tapi lihatlah ia dari sudut yang postif & membina. sampai bila kita harus disuapkan dengan segala yang mudah, senang, dan indah-indah tanpa ada rasa berani untuk menghadapi kesukaran. bukankah setelah kita berbincang, banyak ilmu baru yang kita ketahui? betapa panjang ungkapan, "oooooo, baru saya tahu. alamak silap le" dalam kelas kita tadi? bukankah ramai yang baru tahu bahawa keping juga boleh menjadi penjodoh bilangan bagi kata nama tanah? bukankah kesusahan itu ada rahmat istimewa buat kita yang mahu berfikir?




namun memang menyedihkan kerana bilangan yang gagal sudah meningkat ke 8 orang, sesuatu yang sukar diterima oleh orang lain tetapi tidak bagi aku. itu adalah proses belajar. cuma hakikat pahit terpaksa ditukarkan kelas mungkin harus ditelan. pahit itu kan ubat? untuk k2, setakat bahagian a disemak, ada peningkatan dan kecemerlangan, tetapi masih ada golongan yang masih meneruskan kesalahan2 yang sering ditegur dan dibebelkan selama ini. kita lihatlah nanti. insya allah menjelang minggu hadapan, semuanya akan usai dan kalian akan menikmati hasil jerih perih tadi. bersabar le ye...




salam dari aku!

Tiada ulasan: